26 Temmuz 2017 Çarşamba

Bilge İnoks, sektörde standartları yükseltiyor

Müşterilerinin beklentilerini teknolojik alt yapıya sahip çağdaş tesisindeki özel üretimlerle karşılayan Bilge İnoks, 50’ye yakın ülkeye ihracat yapıyor. Bilge İnoks Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilge, “Amacımız, endüstriyel mutfak üreticilerinin standardını yükseltmek” diyor.

24 Eylül 2016 Cumartesi 15:58
Bilge İnoks, sektörde standartları yükseltiyor
Gülçin Acar


Küçük bir kalıp atölyesinde 1957 yılında sanayi hayatına başlayan Bilge İnoks, özellikle altı yıldır bünyesinde gerçekleştirdiği yeniliklerle dikkat çekiyor. Üretim tesisini, Gebze’de kurulan Organize Sanayi Bölgesi’ne taşıyan firma, 20 bin metrekare üzerinde 300’e yakın çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Yeni fabrikasıyla birlikte üretim hacmi ve standartları da artan Bilge İnoks, dünyadaki rekabete ayak uyduruyor. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilge, dünyadaki değişimlere paralel olarak sürekli yatırım halinde olduklarını söyleyerek, “Şunu söyleyebilirim ki, Avrupa’daki önemli rakiplerimizden teknik anlamda geriye kalır bir yönümüz kalmadı. Dünyadaki büyük imalatçıların birçoğuna hizmet verir durumdayız” diyor. Çalışanlarının iş güvenliği ve sağlık koşullarının titizlikle sağlandığı Bilge İnoks’un çevreye saygılı üretim yapma amacı bulunuyor. Endüstriyel mutfak sektöründeki imalatçılara ara mamul hizmeti sunan firma, bünyesinde yer alan kalıp sayısını sürekli arttırmak üzerine bir yol izliyor. Ergun Bilge, birçok yeni ürünlerinin olduğunu ve talebin kendilerini memnun ettiğini ifade ediyor.


“Sektördeki açığı doldurmak amacıyla bir yola girdik”

Bilge İnoks, yaklaşık altı yıl önce sektörde ihtiyaç duyulan önemli bir açığı fark edip çalışmalarını bunun üzerine yoğunlaştırmış. Bu amaçla firma, endüstriyel mutfak üreticilerinin yokluğunu çektikleri presli imalatı, geniş bir kalıp yelpazesiyle karşılamaya çalışıyor. Endüstriyel mutfak üreticilerinin standardını yükseltmek amacını taşıdıklarını söyleyen Ergun Bilge, “Sektördeki bu açığın tespitini yurtdışındaki fuarlarda yaptık. Gördüğümüz ilgi boşa uğraşmadığımızı gösteriyor. Bu konuda çalışan tek firmayız diyebilirim. Biz mutfak üreticisi olmayı hedeflemiyoruz. Mutfak cihazlarıyapan firmalara yardımcı ürün üretmeyi hedefliyoruz. Bu çizginin dışına çıkmayı da düşünmüyoruz” diyor. Her imalatçının farklı beklentilerinin olması ve ülkeler bazında alışkanlık farkları Bilge İnoks’un üretimlerini de butik hale getiriyor. Özel ürünler üreten firma, müşterileriyle uzun vadeli projelere imza atıyor. Kalite standardını dikkate almadan sadece fiyat odaklı alımların yapılmasının her firma gibi Bilge İnoks içinde sorun olduğuna değinen Ergun Bilge, “Piyasada elmayla armudun kıyaslanması yani sadece fiyat odaklı alım yapılması durumuna biz de ayak uyduramıyoruz. Ancak sektörde her şey olacak. Buna katlamak zorundayız” diyor. Bilge İnoks, yurtdışında 50’ye yakın ülkede çalışmalar gerçekleştiriyor. Yeni projeler ve yeni pazarlar konusunda sürekli yeni çalışmalara imza atan firmanın, ihracat kısmı da her yıl asgari yüzde 20-25 büyüme gösteriyor.


Hostech By Tusid 2016, büyük bir fırsat olacak
Bilge İnoks, birçok fuara katılarak ürünlerini tanıtıyor. Aynı zamanda TUSİD’in Yönetim Kurulu Başkanı olan Ergun Bilge, “Derneğimizin en önemli ürünlerinden birisi olan Hostech By Tusid Fuarı, Kasım ayında gerçekleşecek. Çalışmalara hızlı bir şekilde başladık. Devlet desteğinden faydalanacağız. Yurtdışından önemli sayıda ziyaretçi fuarımızı ziyaret edecek. Tüm firmalar fuarda hızlı bir şekilde yerlerini almaya başladılar. Bilhassa dış satım için bu fuar büyük bir fırsat olacak. Sektörün en önemli fuarı İtalya Fuarı. İstanbul Fuarı’nı ikinci sıraya yerleştirmeye çalışıyoruz. TUSİD’deki görevime başlarken, ziyaretçi sayısı, alıcı sayısı ve bilhassa dış alım sayısını arttırmayı vaat etmiştik. İnşallah çabalarımız karşılığını bulacak” diyor.

Ergun Bilge, TUSİD olarak sadece firma sahipleriyle değil çalışanlarla da diyalog içerisinde olmaya çalıştıklarını belirterek, “Sektördeki firmalarımız derneğimizle daha yakın çalışma içerisinde olmalı. Sektöre yeni giren genç arkadaşlarımız fuarları kaçırmamalı. Bilhassa fuarlar, çalışan arkadaşlarımızın vizyonunu arttırma yönünde önemli bir fırsat penceresi. Sektör küçülmedi, büyüyor. Birçok sektörde görülen sıkıntılar sektörümüzde görülmüyor” diyor.

www.bilgemutfak.com


Anahtar Kelimeler: Bilge İnoks

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    E-Dergi   Dosya
    Gastronomi Dergisi   Gastronomi Abonelik
    Gastronomi Dergisi ipad
    Gastronomi Dergisi Abonelik
    EN ÇOK OKUNANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    ARŞİV