21 Nisan 2014 Pazartesi

Pasta d'Alfredo, İtalyan makarnasının lezzeti

Ambalajından içindeki ürüne kadar tamamen Türk Malı olan Pasta d’Alfredo, gerçek İtalyan makarnası imal eden butik bir üretici. Bugün yaklaşık 200 müşteriye makarna üreten Pasta d’Alfredo, market, horeca ve catering olmak üzere üç ana gruba imalat yapıyor.

11 Ekim 2012 Perşembe 11:14
Pasta d'Alfredo, İtalyan makarnasının lezzeti
Türk makarna sektörünün özel isimlerinden Pasta d’Alfredo, Gümüştaş Gıda tarafından 1993 yılında İtalyan tarzı mantı, makarna ve sos üretmek üzere kuruluyor. Şirketin kendi tesislerinde tamamen yerli kaynaklarla üretilen Pasta d’Alfredo, kısa sürede tanınan bir makarna markası haline geliyor. Markanın sahibi Afer Gümüştaş, ailevi sebeplerden dolayı bu işi sonlandırmayı düşünerek, fabrikayı 2006 yılına kadar Barilla’ya kiralıyor. Gümüştaş, markayı 2008 yılında hizmet sektörünün deneyimli ismi Bülent Aydın’a satıyor ve Pasta d’Alfredo yeni üreticisiyle yoluna devam ediyor.

Butik üretim yapıyor
İşletmecilikten üreticiliğe geçen Bülent Aydın, öncelikle atıl durumdaki tesisi yenileyerek işe başlıyor. Gıda üretim izinlerini tamamlayan ve iki ayrı ISO kalite belgesiyle üretim standartlarını yükselttiklerini anlatan Bülent Aydın, fabrikadaki değişiklik ve yeniliklerin sonrasında ürün geliştirme çalışmalarına başlıyor. Kaliteli üretim modelini benimsediklerini söyleyen Bülent Aydın, hali hazırdaki ürünlerin daha iyisini üretme çabasıyla piyasanın en iyi markalarından biri olmayı hedefleyerek yol aldıklarını söylüyor ve ekliyor: “Sektördeki büyük oyuncular gibi makarna üretimi yapmıyoruz. Butik üretim yapan bir markayız. Dolayısıyla bizi diğerlerinden ayıran en büyük fark bu.” İlk ürünlerini 2009 yılının Mart ayında satmaya başlayan Pasta d’Alfredo, bugün beş yıldızlı otellerin ve en iyi restoranların kullandığı, seçkin konukların keyifle yiyebileceği makarnalar üretiyor. Ambalajından, içindeki ürüne kadar tamamen Türk Malı olan Pasta d’Alfredo, gerçek İtalyan makarnası üretiyor. “İtalyanların evlerinde, restoranlarında ürettiği makarnayı biz Türkiye'de üretiyoruz. Hatta onların ürettiğinden daha kaliteli üretiyoruz” diyen Bülent Aydın, bir fuarda yaşanan anekdotu şöyle anlatıyor: “İtalyan bir gazeteci makarnamızı yemiş. Sonra yazdığı yazıyı bize gönderdi. 'İnanamadım, İtalyan makarnası Türkiye'de İtalya'dan daha iyi üretiliyor'
yazmış.”

“Olmamışları, yapılmamışları deniyoruz”
Pasta d’Alfredo markasının kuru ve taze makarna kategorisinde Linguine, Fettuccine, Tagliatelle, Pappardelle, Erişte ve Lazanya bulunuyor. Taze dolgulu ürünlerinde Ravioli, Tortellini, Tortelli, el yapımı Ravioli, el yapımı Tortellini, el yapımı Sacchiati, el yapımı Sacchettini ve mantı bulunuyor. Sos kategorisinde pesto ve acı sos, tüm raflarda bulunabilen uzun ömürlü ürünler... Restoran ve cafeler içinse 12 çeşit taze sos üretiliyor. Kestaneli Tagliatelle, pestolu Fettuccine, çilekli bonfileli Ravyoli gibi özel ürünler üreten marka, dünyanın hiçbir yerinde olmayan lezzetler geliştiriyor. Bülent Aydın, “Olmamışları, yapılmamışları deniyoruz” diyor.

Pasta d’Alfredo makarnalarının en büyük özelliği, durum buğdayı irmiğinden ve yumurta karışımından imal edilip, yüzde 100 doğal olması… Tamamında pastörize yumurta kullanılan ürünler, üretim sonrası da pastörize ediliyor. Ürünlere 148 derecede sterilizasyon yapılıyor ve besin değerinden bir şey kaybetmiyorlar.

“Makarnanın Rolls-Royce'unu üretiyoruz”
Pasta d’Alfredo’nun üretim tesisi, 1200 metrekarelik kapalı alana sahip. Makine parkurundaki günlük üretim kapasitesi ise 3,5 ton. Kapasitelerinin tamamını kullanmadıklarını söyleyen Bülent Aydın, büyüme süreçlerinin devam ettiğini söylüyor. Bugün yaklaşık 200 müşteriye makarna üreten Pasta d’Alfredo, market, horeca ve catering olmak üzere üç ana gruba üretim yapıyor. Horeca sektörünün kendileri için önemine dikkat çeken Bülent Aydın, İstanbul’un en lüks otelleri ve restoranlarıyla çalıştıklarını belirtiyor. Daha çok profesyonel üretim yapmayı sevdiklerini söyleyen Bülent Aydın, “Taze makarna ve el yapımı ürünler hazırlıyoruz. Biz daha çok lezzet üretiyoruz yani otellerin yan mutfağı gibi çalışıyoruz” diyor. Market kanalında da büyüyen Pasta d’Alfredo, kaliteli ürün satan zincir ve yerel marketlerde bulunuyor.

Pasta d’Alfredo’yu önce Türkiye’nin sonra dünyanın tanıdığı bir marka haline getirmek istediklerini söyleyen Bülent Aydın, “Biz makarnanın Rolls-Royce'unu üretiyoruz. Bu makarnayı bir gün İtalya’nın en büyük market zincirinin en pahalı makarnası olarak raflarda görürseniz, şaşırmayın” diyor. Yükselen bir ivmeyle yol aldıklarını ifade eden Aydın, yurtdışında sekiz Arap ülkesine ihracata başladıklarını anlatıyor ve kısa vadedeki planlarını şöyle özetliyor: “Ortaklık ve işbirliklerine açığız. Özellikle yurtdışından Türkiye pazarına girecek bir firmayla işbirliği gerçekleştirebiliriz. Pasta d’Alfredo markasını sadece makarna üretiminden çıkarıp, türevleri olan unlu mamulleriyle gıda üreten daha büyük bir marka haline getirmeyi hedefliyoruz.”

www.dalfredo.com

Anahtar Kelimeler: Pasta D’Alfredo

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    E-Dergi   Dosya
    Gastronomi Dergisi   Gastronomi Abonelik
    Gastronomi Dergisi ipad
    Gastronomi Dergisi Abonelik
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    ARŞİV