26 Temmuz 2017 Çarşamba

Molton Brown, otel odalarına baharın doğallığını taşıyor

İngiltere’de küçük bir mağazayla hayatına başlayıp bugün özel bir dünya markasına dönüşen Molton Brown, dünyanın farklı coğrafyalarından elde ettiği egzotik yağları, bitki esanslarını ve doğal içerikleri ustalıkla harmanlayıp, müşterileri için benzersiz ürünlere dönüştürüyor. Dünyadaki pek çok ünlü mağaza zincirinin yanı sıra lüks otel ve Spa’larda da karşımıza çıkan marka, doğal içerikli buklet ürünleriyle otel odalarına baharın doğallığını, tazeliğini ve enerjisini taşıyor.

10 Temmuz 2012 Salı 10:21
Molton Brown, otel odalarına baharın doğallığını taşıyor

İngiltere’de küçük bir mağazayla hayatına başlayıp bugün özel bir dünya markasına dönüşen Molton Brown, banyo ve duş şampuanlarından vücut losyonlarına, el sabun ve kremlerinden parfüm ve deodorantlara, özel mumlardan dekoratif objelere kadar uzanan ürün çeşitliliğiyle bir kozmetik firması olmanın ötesine geçiyor. Marka, kurulduğu günden bu yana dünyanın farklı coğrafyalarından elde ettiği egzotik yağları, bitki esanslarını ve doğal içerikleri ustalıkla harmanlayıp, müşterileri için benzersiz ürünlere dönüştürüyor. Dünyanın birçok noktasında Selfridges ve Harrods gibi ünlü mağaza zincirlerinin yanı sıra lüks otel ve Spa’larda da karşımıza çıkan Molton Brown, Türkiye’de 2005 yılından bu yana Cerrahgil Şirketler Grubu çatısı altında tüketiciyle buluşuyor. Molton Brown'ın marka stratejileri, Türkiye pazarındaki konumu ve otel koleksiyonlarıyla ilgili detayları Molton Brown Uluslararası Başkan Yardımcısı Rory Bevins ve Cerrahgil Şirketler Grubu yöneticilerinden Serra Cerrahoğlu ile konuştuk.

Sırrı, doğallığında...
Benzersiz ve doğal içerikli ürünler yaratmak felsefesiyle hareket eden Molton Brown, İngiltere'de 1973 yılında kuruluyor. Bugün ise dünyanın 66 ülkesindeki birçok ünlü mağaza zincirlerinin yanı sıra, lüks otel ve SPA’larda karşımıza çıkıyor. Marka bilinirliklerinin kendilerini diğer markalardan farklı kıldığını söyleyen Rory Bevins, 1973 yılından bu yana sadece bu işi yapan, otelcilik alanına konsantre bir marka olarak güçlü bir oyuncu olduklarını dile getiriyor.

Molton Brown'ın en önemli sırrı, ürünlerinde doğal içerikleri kullanması... Ürünlerini kesinlikle hayvanlar üzerinde test etmeyen ve bu konuda dünyadaki pek çok markaya ilham kaynağı olan kozmetik markası, tüm ürünlerini dünyanın en saf, egzotik yağları ve kuvvetli bitki esansları kullanarak hazırlıyor.

Marka, hem perakende kanalına hem de otel kanalına yönelik çalışmalara imza atıyor. Rory Bevins, Molton Brown'ın genel marka stratejisini şöyle özetliyor: "Pazarlama tekniğimiz son derece basit. Bir yandan da oldukça titiz. Otel kanalı bizim için önemli. Çünkü otel kanalı, perakende kanal satışlarımızı çok etkiliyor. Otelde ürünlerimizi deneyimleyen ve tanıyan tüketici perakendeye yöneliyor. Perakende kanalındaki bilinirliğimizin yüzde 28'i otel müşterisinden geliyor. Dünyada iyi oteller açıldıkça, ilişkilerimiz ve pazarlama stratejimiz de o yönde gelişiyor. Amacımız, sadece ürünü pazarlamak ve satmak değil; iş ortaklıklarımızla marka ve kalite anlayışımızı ortaya koyarak, bunun sürekliliğini sağlamak."

Molton Brown, Türkiye’de Cerrahgil Şirketler Grubu’nun çatısı altında faaliyet gösteriyor. Cerrahgil aslında deniz yoluyla kuru yük taşımacılığı yapan bir şirketler grubu. Ailenin beşinci kuşağı üç kız kardeş Serra Cerrahoğlu, Arzu Cerrahoğlu Can ve Esra Yakupoğlu aktif olarak şirketin çalışmalarını yürütüyorlar. Denizcilik sektörünün yanı sıra başka bir alana yatırım yapmaya karar verdiklerinde turizm ve otelcilik sektörüne yöneldiklerini belirten Serra Cerrahoğlu, Molton Brown ile yollarının kesişmesini şöyle anlatıyor: "Türkiye'nin büyüyen ekonomisinin içinde parlayan sektör, turizm ve otelcilik. Otelcilik alanında yatırım yapmaya karar verdiğimizde ilk ve tek aklımıza gelen marka Molton Brown oldu. Denizcilik sektöründe faaliyet gösterdiğimiz için İngiltere'ye çok sık seyahat ediyorduk. Molton Brown, distribütörlüğünü almadan önce de bildiğimiz ve kullandığımız bir markaydı. Kendileriyle uzun süre görüştük, bu konuda çok titiz davranıyorlar. 2005 yılından beri güzel bir iş ortaklığımız var. Markanın otel kanalını Arzu Cerrahoğlu Can, perakende kanalını ise Esra Yakupoğlu yönetiyor. Macera değil, anlamlı bir yatırım oldu bizim için."

Cerrahgil'in çok iyi bir iş ortağı olduğunu belirten Rory Bevins ise 2011 yılında şirketin market pazarında gösterdiği büyümeye dikkat çekiyor ve onlara sonsuz güvendiklerinin altını çiziyor. İstikrarlı şekilde büyüyen Türkiye ekonomisinin bir parçası olmak istediklerine değinen Rory Bevins, Molton Brown olarak Cerrahgil'le uyumlu bir şekilde pazarda ilerlemek istediklerini sözlerine ekliyor.


'İlk'leriyle adından söz ettiriyor

Molton Brown, imza attığı 'ilk'lerle adından söz ettiren bir marka. İngiltere’de ürünlerini kesinlikle hayvanlar üzerinde test etmeden üreten ilk marka olan Molton Brown, kullandığı doğal içeriklerle öne çıkıyor. Aynı zamanda, ürün içeriklerine ambalaj üzerinde yer veren ilk kozmetik firması olma unvanını da taşıyor. Ürün gamının renkliliği ve çeşitliliği ise diğer ayrıcalıkları olarak sıralanabilir.

Türkiye'nin önemli 5 yıldızlı ve butik otelleriyle güçlü işbirliklerine sahip Molton Brown, özel buklet ürünleriyle otel odalarına baharın doğallığını, tazeliğini ve enerjisini taşıyor. Ürünün doğallığı ve lüksü açısından 5 yıldızlı ve butik otelleri hedef aldıklarını söyleyen Serra Cerrahgil, pek çok otel müdürünün Molton Brown markasını yakından tanıdığının altını çiziyor. Rory Bevins, otel işbirliklerinde marka kriterlerinin önemine dikkat çekiyor. İşbirliklerini otel kapasitesi, tüketim adetleri, bulundukları lokasyon, hedef kitleleri, gerçekten butik otel ya da 5 yıldızlı olup olmadığı gibi konulara göre gerçekleştirdiklerini söyleyen Rory Bevins, 2012 yılında yeni ürünlerle müşterilerine alternatif yarattıklarını ifade ediyor. Molton Brown ürünleri, Çırağan Kempinski, Divan İstanbul, Ankara Divan Çukurhan, Swissotel İstanbul ve İzmir, Tomtom Suites ve aynı kategoriye giren 61 otelde bulunuyor.

Buklet ürün çeşitlerini perakendede popüler olmuş ürünlerden yola çıkarak geliştirdiklerini söyleyen Rory Bevins, otelde kullanılacak ürünün hem kadın hem de erkek tarafından kullanılabilecek şekilde üretildiğini anlatıyor. Markanın en önemli özelliklerinden biri de tüketicilerin aynı hissiyatı alması için buklet ürünlerin perakende ürünlerle aynı olması. Ürünler, Uzak Doğu ve Güney Amerika'nın belli bölgelerinden gelen hammaddelerle İngiltere'de üretiliyor.

İngiltere Prensi'nin tercihi
Markanın kurulduğundan bu yana üretimini yaptığı ilk ürün serisi Essential1, yeni ürün grupları ise Essential2 ve Therapy Range olarak adlandırılıyor. Birbirinden özel şampuanlar, banyo jelleri, vücut kremleri, oda kokuları birbirinden farklı aromalara, zengin egzotik içeriklere ve çarpıcı kokulara sahip. Örneğin, kat görevlisi enerji veren özelliğiyle öne çıkan Energising Seamoss Bath&Shower ürünlerini odalara sabah koyarken, akşamları dinginlik verici Relaxing Yuan Zhi ile değiştirebiliyor. Markanın ürün çeşitlerinde öncelik saç bakımı. Ardından farklı aromalarıyla dikkat çeken vücut losyonları geliyor. 50 ml'lik saç şampuanı, saç kremi, vücut losyonu ve sabun bir otel odasında bulunan standart buklet seti olarak sunuluyor. Bunlara ek olarak, seyahat aksesuvarları, ağız çalkalama suyu, yüz temizleme losyonu, oda kokusu, traş seti, törpü gibi çeşitli ürünler de mevcut.

Molton Brown'ın yeni Therapy Range serisi, dünyada her ülkede sadece bir otelde bulunacak olan özel bir ürün grubu. Şu anda dünyada sadece 13 tane otelde kullanılan ürün, İngiltere Prensi William ile Kate Middleton'ın dünyaevine girmeden önce konakladığı The Goring'te kullanılıyor. Şahsına münhasır bu ürün serisi, gerçekten özel bir ürün isteyen oteller için geliştirilmiş. Türkiye'de ise henüz kullanan bir otel yok. Ürünler oda büyüklüklerine ve talebe göre 30 ml'lik, 50 ml'lik ve 100 ml'lik ebatlarda sunuluyor. Standart otel paketlerinin yanı sıra aynı ürünlerin 300 ml'lik boyutları da perakende kanalında satılıyor.

Molton Brown'ın perakende ürünleri Türkiye’de V2K Designers, Vakkorama, mağazalarında ve www.mbturkey.com web sitesi aracılığıyla satışa sunuluyor. Ürünlerin siparişi verildiğinde İstanbul içinde 24 saat, İstanbul dışında 48 saat içinde tüketiciye ulaşıyor.

www.mbturkey.com

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    E-Dergi   Dosya
    Gastronomi Dergisi   Gastronomi Abonelik
    Gastronomi Dergisi ipad
    Gastronomi Dergisi Abonelik
    EN ÇOK OKUNANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    ARŞİV